Xbox Series X’deki makine öğrenmesi destekli shader çekirdekleri, konsolu avantajlı kılabilir

Hem Xbox hem de PlayStation cephesinde hangi konsolun daha hızlı olduğunun analizi, yeni nesil konsolların oyuncularla buluşmasına çok kısa bir süre kala hız kesmeden devam ediyor.

Benzer mimarilerle geliştirilmiş olsalar da, her iki konsolun da duyurulduğu günden itibaren performansı, Microsoft ve Sony'nin paylaşımları tartışmaları ateşlemeye devam etti. Zaman zaman oyun geliştiricilerin de dahil olduğu tartışmanın son katılımcılarından biri Quantic Dream'in CEO'su David Cage oldu.

Fahrenheit, Heavy Rain, Beyond:Two Souls ve Detroit:Become Human gibi hikaye odaklı oyunlardan tanıdığımız şirketin yöneticisi konu hakkında kendi görüşlerini paylaştı. Donanım karşılaştırma işinin her zaman zorlu olduğunu ifade eden Cage, sorunun aslında işlemcinin veya donanımın hızıyla ilgili olmadığını, ancak bir üstünlük olacaksa kognitedeki tutarlılıkta yattığını ifade etti. donanımla birlikte gelen gelişmiş özellikler. İşlemcinin kullanıldığını belirten Cage, Xbox GPU'nun daha hızlı olduğunu, PS5'teki SSD'nin ise Xbox'lardan iki kat daha hızlı olduğunu belirtti.

Cage'in donanım avantajı, Xbox'ı öne çıkarma potansiyeline sahip özelliktir. X Serisi'nde gölgelendirici çekirdeklerinin bulunduğundan bahsetti. CEO'ya göre Microsoft, ders iyi çalışıyorsa Nvidia'daki DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) çözümüne benzer bir yöntem geliştirebilir, daha uygun olan bu çekirdekler sayesinde makine öğrenme. Bu, Xbox Series X oyunlarının en az görsel kalite kaybına ve daha yüksek performans değerlerine sahip olmasına neden olabilir. Söz konusu denklemde geliştiriciler için deneyimin önemine değinen Cage, Sony'nin geçmiş oyunlarına atıfta bulunarak bunu dile getirdi. Cage, “Sony bunu geçmişte çok iyi harmanlamıştı” diyor. Firma, ürettiği konsollar ile görsel olarak harika oyunlar çıkardı. Bu ancak mimari ve yazılımın uyumu sayesinde mümkün oldu. ”Microsoft'un geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamalarda, AMD'nin RDNA2 mimarisini konsol sektöründe tam olarak uygulayan firmanın sadece kendileri olduğu belirtilmişti. Bu açıdan bakıldığında Microsft ve David Cage'in yaptığı açıklamaların tutarlı olduğunu söylemek mümkün. AMD'nin DLSS'ye benzer bir süper örnekleme yöntemi üzerinde çalıştığını duyurması, Microsoft'un bu teknolojiyi kendi konsoluna getirme olasılığını güçlendiriyor. Önümüzdeki dönemde konsol savaşlarının nasıl şekilleneceğini görelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir