Steam Veritabanının kurucusu Pavel Djundik, paylaştığı bir tweet ile Steam'de son 1 yılda anlık oyuncu sayısının gelişimini paylaştı. Grafik, karantina dönemiyle birlikte düz bir çizgi izlemeye başladı.
Koronavirüsün pek çok sektöre ve özellikle oyun sektörüne olumlu katkı sağladığı tartışılmaz bir gerçektir. Virüs nedeniyle kendimizi evimize kilitlediğimiz bu dönemde oyunlar vakit geçirmemize en büyük yardımcılarımızdan biriydi. Bu durumu en somut şekilde ortaya koyan paylaşımlardan biri bugün yapıldı.
Steam'in sağladığı tüm verileri daha somut bir şekilde bizlere sunan Steam Veritabanının kurucusu Pavel Djundik, Steam'in son aylardaki durumunu Twitter üzerinden paylaştı. . Pavel, gönderisinde, Mart ayında başlayan karantina döneminden bu yana Steam'de aynı anda çevrimiçi oyuncu sayılarının tablosunu gösterdi.
Grafik aniden düzleşti:
Steam normalde hafta sonları en yüksek oyuncu sayısına ulaştı. İnsanlar hafta içi kendi işlerine gittikleri için platformda hafta sonları kadar çok oyuncu yoktu. Ancak koronavirüs nedeniyle karantinalar başladığından beri Steam büyük bir patlama yaşadı.
İnsanlar evlerine kapanıp işe gitmeyince Steam'in anlık oyuncu sayısı aniden düz bir grafiğe dönüştü. Yukarıdaki resimde görebileceğiniz gibi, Mart ayından önce grafikte birçok zirve vardı. Tüm bu zirveler, hafta sonları kazanılan anlık oyuncu sayısını gösterdi.